søndag 7. februar 2021

NRRL HF CUP 2020


Once again I win the NRRL HF Cup.
Have win it before in 2012-2013-2015 and 2020.
Collect qsos/points during a year ,most points win.


 Ja da vant jeg igjen dette året.

Til sikkert noens store forargelse.

Ble vell noe overrasket da NRRL's contest manager 

i 2015 beskylte meg for å jukse etter CQ WW RTTY contesten.

Han mente bestemt jeg kjørte High power og claimed Low power.

Det vil si 50% mere poeng i cupen.

Gjorde meg fly forbanna, har ikke hatt PA-trinn siden Oktober 2010.

Har ett AL-1500 trinn med ødelagt rør, skiftet noen condensatorer 

i trinnet, men røret har gått,hvis noen har ett 3cx1500a7/8877 liggende.....

så er det bare å sende det til meg ....hehe...

Var en tulling som trodde jeg kjørte high power, han hadde prøvd og

kjøre high power i noen tester og funnet ut att jeg hadde ett veldig bra

signal i forhold til han, må ha vært mindre begavet....når du tror du

skal ha samme signal på en Butternut og noe som går rundt med en

6-8 dB gain i antenna er du jaggu tjukk i hue.

Tyder på att du kommer fra ett sted der du er vant til 

juksing , hadde jaggu vært spart for mye drit

med stengte grenser........

Og så hadde jeg 'key-clicks' på 160 mtr.

Må bare spørre hvor langt har du trøkt den *NB* bryteren inn.

Noise Blanker lager Key klikk på de fleste radioer.

Du har vel ikke hørt om FT-1000Mp og de problema den har hatt

ved sending....100 watt klikker også...

Tror det toppa seg under cq ww rtty 2015,da jeg ble

signal sjekka på 40 mtr fra en stasjon øst og vest for meg.

Men som jeg skriver en vertical og en FD4 er ikke en rotary dipole.

Men gudskjelov 'for noen' så knakk rotor drevet i rotoren min i Des 2015.

Så lite contet kjøring for meg de på følgende år.

Har ikke skiftet rotor enda, men blir vell til sommeren.

2020 ble det mye contest kjøring igjen, på vertical antenner .

Beam står nå ca 80 grader øst,så det hjelper jo på i den retningen.

Kina viruset ga mye hjemme tid og XYL ble corona fast i Asia

for  6 måneder, jaggu godt å være alene å....hehe..

Hadde ikke trodd att contest kjøring skulle føre til så mye misundelse

men det er vell noen TRYGDE/NAVERE som driver med radio å....

Så dra TRYGDEBUKSA langt oppi RÆVA og prøv og 

forbedre din stasjon og ferdighet, så muligens det blir noen

flere qso's på deg å......

Lykke til med contest kjøring i 2021.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar